Een kijkje bij… (deel 2)
Voor deze blog hebben we een kijkje genomen bij het PR-team van Zoldertejater. Het is een redelijk nieuw team met vier enthousiaste meiden: Eva Hooijdonk, Mellany de Ronde, Olivia van Zalingen en Sophie Hadrouk. Zij zorgen samen voor de PR en communicatie van de vereniging.
Het PR-team verzorgt dus de communicatie naar de buitenwereld over Zoldertejater. Enkele taken zijn onder andere berichten plaatsen op de sociale media platformen, het verzorgen van krantenberichten, radiogesprekken plannen en het maken van blogs en vlogs. Op dit moment heeft team PR een nieuw plan van aanpak gemaakt voor het stuk van de jeugd. Dit is een leuke nieuwe uitdaging wanneer het komt tot promoten. In de vorige blog is verteld dat in het nieuwe stuk een thema wordt belicht die de kijker zou kunnen raken. Het PR-team wil het stuk promoten op een manier waarbij het thema lichtelijk doorschemert, maar niet te veel weg geeft van de inhoud van het stuk.
De commissies hebben ook een kartrekker die het overzicht houdt en het aanspreekpunt is van ons team. Bij de PR-commissie is dit Eva Hooijdonk die inmiddels al 9 jaar actief lid is van Zoldertejater en waarvan alweer 2 jaar deel uitmaakt van de PR-commissie. We hebben contact gelegd met Eva en haar gevraagd wat ze nu zo leuk vindt aan het verzorgen van de PR. Hierop antwoorde ze het volgende: ‘’Ten eerste past het goed in mijn straatje, omdat ik Communicatie- en Informatiewetenschappen studeer aan de Universiteit van Tilburg. Ik vind het daarbuiten erg leuk om zo in combinatie met mijn studie een steentje bij te dragen bij, in mijn optiek, de allerleukste vereniging die er is namelijk, Zoldertejater. Ten tweede vind ik het erg leuk om nu ook achter de schermen mee te mogen helpen in plaats van alleen voor de schermen door op het toneel te staan. Het combineren van mijn twee passies, communicatie en digitale media én Zoldertejater is een gouden combinatie voor mij.’’.
Natuurlijk zijn er ook andere factoren die Eva trekken naar team PR. Denk hierbij aan de fijne groep mensen, creatief bezig zijn met strategieën bedenken en Zoldertejater een moderne nieuwe glans te geven op het gebied van communicatie. De commissie stelt elke productie een paar nieuwe doelen op waarmee ze aan de slag gaan en ook bedenken ze nieuwe manieren om de volgers van Zoldertejater te laten zien waar de club voor staat. “Wat wij als team vooral leuk vinden is de volgers van Zoldertejater net dat extra kijkje achter schermen mee te geven, zodat ook zij net zo kunnen genieten van de voorbereidingen als wij.”.
Ben jij ook benieuwd naar het jeugdstuk? Zij spelen op 23 en 24 januari in Theater de Bussel.